INLEIDING |
| |
Objectaanduiding | RET 1050 |
Categorie/klasse | Lokale tram |
Soort object | Personenrijtuig |
Type | gar4 1021 - 1056 |
Bouwjaar | 1949 |
Ontwerper(s) | |
Producent(en) | Allan Rotterdam Nederland |
Gebruiker(s) | Rotterdamse Elektrische Tram |
Periode oorspronkelijk gebruik | 1949-1983 |
Regio oorspronkelijk gebruik | Rotterdam |
Geschiedenis | |
Opmerkingen inleiding | |
BESCHRIJVING OBJECT |
Functie | Reizigersvervoer |
Techniek | |
Bouwwijze | |
Vorm | Uiterlijke kenmerken: Tramrijtuig met twee draaistellen met elk twee assen. Het rijtuig heeft een middenbalkon en taps toelopende eindbalkons. De tram is geel geschilderd. |
Opmerkingen beschrijving | |
WAARDERING OBJECT |
Cultuurhistorische waarde |
Status | C |
Motivatie | Aanhangrijtuig RET 1050 is van cultuurhistorische waarde en past in de collectie van de collectiehouder. Als vertegenwoordiger van het type is dit personenrijtuig echter niet het meest representatieve exemplaar. |
Waardering door | Beoordelingscommissie Nationaal
Register Railmonumenten |
Opmerkingen | |
Authenticiteit |
Status | |
Motivatie | De informatie over dit object is afkomstig uit het Nationaal Register Railmonumenten. Binnen dit register wordt (nog) niet structureel op authenticiteit beoordeeld. |
Waardering door | Beoordelingscommissie Nationaal
Register Railmonumenten |
Opmerkingen | |
HUIDIGE EIGENDOM |
Eigenaar/beheerder | Museum/instelling |
Collectie | Nederlands Openluchtmuseum |
Opmerkingen eigendom | |
ILLUSTRATIES |
Historische toestand | Niet ingevoerd |
Streeftoestand | Niet ingevoerd |
Opmerkingen illustraties | |
INFORMATIE OBJECT |
Registernummer | 2.000.0714 |
Meer informatie bij/via | |
Opmerkingen informatie | |